Sense - La República

Territori inverteix 79 milions a l’Eix Diagonal

El Depar­ta­ment de la Vice­pre­sidència i de Polítiques Digi­tals i Ter­ri­tori ini­ciarà el mes que ve les obres de millora de la fun­ci­o­na­li­tat i la segu­re­tat viària de l’Eix Dia­go­nal en el tram entre Vila­franca del Penedès i Igua­lada. Aquesta obra inclou actu­a­ci­ons valo­ra­des en 79 MEUR, amb la cons­trucció d’un ter­cer car­ril, la ins­tal·lació d’un sepa­ra­dor cen­tral i el des­do­bla­ment d’un tram com a prin­ci­pals millo­res, per a faci­li­tar els avançaments i la fluïdesa de la cir­cu­lació i reduir el risc d’acci­dents fron­tals. El Govern ha auto­rit­zat avui la modi­fi­cació del con­tracte de con­cessió d’obra pública de l’Eix Dia­go­nal (C-15 i C-37) per impul­sar aquesta obra de millora. Aquesta tarda, el secre­tari gene­ral del Depar­ta­ment, Ricard Font, el secre­tari de Ter­ri­tori i Mobi­li­tat, Isi­dre Gavín, i el direc­tor d’Infra­es­truc­tu­res de Mobi­li­tat, Xavier Flo­res, han pre­sen­tat els tre­balls als alcal­des dels muni­ci­pis afec­tats.

Aquest acord dona llum verda a l’exe­cució d’aquesta actu­ació, divi­dida en diver­sos pro­jec­tes que s’exe­cu­ta­ran a par­tir del mes vinent amb els tre­balls pre­vis i que comp­ten amb un ter­mini total de 24 mesos. Els pro­jec­tes inclo­uen des­vi­a­ments dels ser­veis afec­tats, ocu­pa­ci­ons de drets i béns afec­tats i l’exe­cució pròpia­ment de les obres divi­di­des per trams. L’Eix Dia­go­nal està for­mat per les car­re­te­res C-15 i C-37 i uneix Vila­nova i la Geltrú amb Man­resa, tot con­nec­tant el Gar­raf, l’Alt Penedès, l’Anoia i el Bages. En fun­ci­o­na­ment des del 2011, ha poten­ciat tant les comu­ni­ca­ci­ons inter­co­mar­cals com les de més llarg recor­re­gut i ha esde­vin­gut artèria de la xarxa viària, ja que, a més, per­met con­nec­tar amb altres vies ver­te­bra­do­res com l’Eix Trans­ver­sal (C-25), l’AP-7 la C-31, la C-32, i l’A-2. A més, ha con­tribuït a poten­ciar l’acti­vi­tat econòmica al seu entorn i ha obert noves pos­si­bi­li­tats d’inter­canvi. En con­seqüència, ha expe­ri­men­tat un crei­xe­ment con­ti­nuat de trànsit, un 35% acu­mu­lat, amb un ele­vat per­cen­tatge de trànsit pesant, que pot arri­bar a superar el 12% en algun tram.

Aquesta infra­es­truc­tura té una con­fi­gu­ració, fun­ci­o­na­li­tat i volums de trànsit diver­sos, segons el tram. Dels 65 quilòmetres que té, 11 tenen dos car­rils per sen­tit de la cir­cu­lació i els 54 res­tants, un car­ril per sen­tit. El tram entre Vila­nova i Vila­franca del Penedès, on la via compta amb una secció de dos car­rils, l’Eix regis­tra inten­si­tats de trànsit a l’entorn dels 30.000 vehi­cles/dia i pre­senta una fun­ci­o­na­li­tat òptima. En la resta del recor­re­gut, d’un car­ril per sen­tit, l’eix té inten­si­tats de trànsit vari­a­bles. Així, Ter­ri­tori ha impul­sat un con­junt d’actu­a­ci­ons per a millo­rar-ne la fun­ci­o­na­li­tat i la segu­re­tat, adap­tant-lo a les neces­si­tats i carac­terísti­ques de cada tram. Entre Igua­lada i Man­resa, on la con­fi­gu­ració d’un car­ril per sen­tit s’adapta a la demanda de trànsit, el Depar­ta­ment ja va dur a terme una actu­ació per a reforçar la sepa­ració de flu­xos, mit­jançant una nova senya­lit­zació horit­zon­tal.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.