Compres & Art
La instal·lació de Jordi Gispert Pi, Nuskito art space, s’ha convertit en punt d’atracció a La Roca Village, sempre interessada a vincular-se amb l’art. Tot l’estiu hi passen coses, ja siguin tallers, conferències o música, i la gent que hi entra gaudeix d’una rebaixa d’uns graus de la temperatura ambient gràcies al seu teixit especial, mentre es fan autoretrats amb el seu millor somriure. Precisament, la padrina de l’espai, Clara Mas, n’exhibeix un de magnífic.
Sempre és un plaer retrobar-se amb la model que va estudiar antropologia entre desfilades i aeroports, i que a sobre té un màster en gestió i direcció de l’esport i és experta en resolució i mediació de conflictes. Mare de dos fills, Jan i Gina –l’últim, de només 6 mesos–, va parlar de la seva vida amb la periodista Peté Soler per estrenar un racó original amb tocs de fons marí. Els colors intensos del seu vestit de Liu Jo contrastaven amb el blanc nuclear d’una carpa feta amb material de camuflatge militar, un teixit fabricat a Nova Zelanda i el Vietnam que en la seva versió simplificada és la base de les guinguetes d’Andalusia. Aquest, encunyat amb formes de la natura, s’ha cosit a mà al taller de 300 m² de Sant Cugat de Jordi Gispert. Un lloc diàfan on va presentar el projecte als caps de l’outlet de luxe, que fa temps van adquirir una natura morta seva.
La idea inicial era cobrir tota La Roca Village amb aquest teló blanc però comportava uns riscos perquè, per sota, hi havien de passar milers de persones, així que es va optar per fer la carpa surrealista que presideix Nuskito, l’alter ego de l’artista. “El que més m’agrada és com es filtra la llum del sol segons l’hora del dia”, diu Gispert, que creu que l’energia lumínica és la matèria del futur.
“La carpa és la intermediària entre la terra i el cel, entre la nostra vida racional diària i un món superior, la felicitat a què tots aspirem”, comenta amb esperit filosòfic un creador que vol fer espais que ajudin la gent a connectar amb si mateixa lluny del consumisme ferotge. En un outlet de luxe, Gispert (vestit amb pantalons autopintats amb grafismes) aspira a aconseguir que el públic compri “el que necessiti relaxat, feliç i amb gust”.