Experiències

‘Tuset reloaded’

A mit­jans dels anys sei­xanta, Oriol Mas­pons va fer una sèrie de 500 samar­re­tes amb el logo Tuset Street que es van ven­dre en un tan­car i obrir d’ulls. El car­rer bar­ce­loní era el símbol d’una moder­ni­tat que s’obria pas mal­grat la dic­ta­dura a cop de mini­fal­di­lla, bars joves i agències de models i de publi­ci­tat inno­va­do­res. Des d’allà, Leo­poldo Pomés va crear anun­cis amb Teresa Gim­pera d’una nova estètica refi­nada i va inven­tar la revo­lu­cionària trui­te­ria Flash Flash, tan infor­mal com ago­sa­rada i chic. Les ter­ras­ses dels locals eren ple­nes de fotògrafs amb cami­ses flo­re­ja­des, estu­di­ants diver­tits, nous pro­fes­si­o­nals amb els cabells tallats a la moda per Pas­qual Iranzo, cine­as­tes, escrip­tors... Dalí parava el trànsit mun­tant per­for­man­ces amb pan­te­res i s’hi rei­vin­di­cava la cata­la­ni­tat en l’emblemàtica La Cova del Drac, el local de jazz per on pas­sa­ven des d’Els Joglars fins a Pi de la Serra i Tete Mon­to­liu sota la mirada atenta dels gri­sos.

Fa molt d’aquell Tuset, però ha que­dat gra­vat en la història de la ciu­tat per sem­pre. No puc evi­tar pen­sar-hi quan rebo una invi­tació per gau­dir del sopar espec­ta­cle de Gatsby, un dels locals que han tor­nat a fer bri­llar el mític car­rer en l’última dècada. Pas­se­jar de nit per les seves vore­res (on hi ha des del Bling Bling fins al Sut­ton) vol dir topar amb un munt de noies ves­ti­des sporty chic, jove­nets amb roba de marca... El car­rer bull i també les sales de festa, que, com Gatsby (deco­rada a l’estil del film de Barz Luhr­mann), estan encan­tats amb la revis­co­lada de Tuset. “El nos­tre model ofe­reix un sopar de qua­li­tat per un preu que un grup d’amics es pot per­me­tre pagar”, diu el seu cap, Oli­ver Om.

Fa qua­tre anys que Gatsby fun­ci­ona, can­vien l’espec­ta­cle cada sis mesos, amb balla­rins que par­ti­ci­pen en pro­gra­mes del tipus OT (“se’n pre­sen­ten 200 a cada càsting”), bones core­o­gra­fies, acrobàcies i can­tants que inter­pre­ten èxits de Madonna i Kylie Mino­gue. A les tau­les veig rus­ses gua­pes sexies, un grup de xine­ses fas­hion, un espor­tista famós... Molta festa i ambi­ent a la manera del segle XXI, força dis­tant d’aquells anys en què Tuset Street era el reflex d’un temps cul­tu­ral inquiet vin­cu­lat a la revo­lució social dels joves euro­peus. New gene­ra­tion. Tuset relo­a­ded.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor