Experiències

un VISIONARI

El veterà Josep Urbea, pioner de la ciberper- ruqueria, obre un nou espai a tocar de la Pedrera

El barceloní Josep Urbea va començar en la perruqueria quan només tenia 14 anys: “Volia ser empresari i aquest era un negoci per a gent amb personalitat que em permetia establir-me.” Moltes dècades després, ha fet un intent de retirada, però finalment obre un nou espai, a tocar de la Pedrera, en un moment en què se sent “com Robert Redford, amb el cap molt més jove que el cos”.

Emprenedor i visionari, diu que a la seva vida ha procurat dues coses, investigar i passar-s’ho bé. De feliç, ho ha estat, i ho vol seguir sent, “malgrat que la perruqueria té un costat maco i d’altres de més durs”, des de l’economia –“el 21 % de l’IVA que paguem és horrible”– fins al fet que treballen amb el cap de les persones –“i no ens està permès equivocar-nos”–. Pel que fa a investigar, tampoc es pot queixar, perquè va ser tot un pioner de la ciberperruqueria, fa més de vint-i-cinc anys, quan va inventar el primer sistema de canvi d’imatge digital (“recordo que una targeta digitalitzadora que ara val 20 euros llavors ens costava 18.000”) i es va haver d’entendre amb uns nord-americans que havien tingut la mateixa idea. Ara bé, com li va passar a Jules Verne, el seu invent va arribar en un moment en què “la tecnologia no estava al nivell, per massa lenta, i la clientela no tenia paciència”, diu aquest perruquer, que ha assessorat la imatge d’un munt d’artistes, músics, presentadors... “Em cridaven de totes les discogràfiques i dels programes de televisió. Seria més fàcil dir-te a qui no he pentinat que a qui ho he fet”, assenyala. Sempre és molt recordat que va caracteritzar els actors de Companys, procés a Catalunya, i l’icònic pelopincho que va lluir una jove Julia Otero que s’obria pas en la televisió.

Avui dia, des del seu lloc com a cap de moda de la Cambra de Comerç, recorda el gran impacte que va suposar per al sector la gran crisi del 2008, i com l’arribada d’Instagram ha influït en el seu món. “Hi has de ser per ser algú, però també cal diferenciar el bon professional dels que no en tenen ni idea”, assenyala el perruquer, ja cansat de veure tantes cabelleres llargues ondulades. Al seu nou espai vol oferir luxe al seu preu just, amb una zona delimitada per a homes i un espai privat per als clients que ho demanin.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor