Experiències

Aconseguir la millor ‘selfie’

The Set Lab és un espai creatiu de fotografia obert al públic, on els usuaris es poden fer fotos i vídeos originals amb una vintena de muntatges de fons

FUTUR PROMETEDOR
Unes 10.000 persones han passat per The Set Lab, que ha obert un local a Madrid i espera inaugurar-ne més en diversos punts de l’Estat

Qui és que no s’ha fet mai una sel­fie? El postu­reig està de moda, i són molts els joves, i més gran­dets, que estan engan­xats a fer-se auto­re­trats, bus­cant indrets ori­gi­nals i únics. Per això, al dia de l’avant­guarda, Bar­ce­lona ja gau­deix d’un estudi fotogràfic on fer-se les auto­fo­tos més cre­a­ti­ves. “The Set Lab va néixer l’any 2020 i és un espai cre­a­tiu de foto­gra­fia obert al públic, on els usu­a­ris es poden fer tan­tes fotos i vídeos com vul­guin amb la seva pròpia càmera o smartp­hone”, explica el gerent i cofun­da­dor de l’empresa, Víctor Martínez. La idea va sor­gir arran de l’èxit de les xar­xes soci­als i el boom dels influ­en­cers: “Llocs com els Estats Units i Lon­dres tenien locals d’aquest tipus, però vam veure que a l’Estat espa­nyol no exis­tien i ens vam llançar a crear un espai de negoci híbrid, ja que el poden uti­lit­zar tant el públic en gene­ral com empre­ses i pro­fes­si­o­nals de la foto­gra­fia per actu­a­lit­zar el seu book o xar­xes soci­als.” La foto­gra­fia, doncs, passa a ser tota una experiència, i fer-se fotos s’ha con­ver­tit en una acti­vi­tat per fer amb amics o amb la pare­lla: “També volíem apro­par tot aquest món al públic en gene­ral que, de fet, és el cli­ent més habi­tual que tenim i bus­quem: la per­sona anònima de car­rer que vol pas­sar una estona ori­gi­nal i diver­tida, i no només jovent. L’altre dia, per exem­ple, van venir un grup de dones a cele­brar els 60 anys d’una d’elles i s’ho van pas­sar bomba. També vam obrir molt enca­rats a les sel­fies i a la foto­gra­fia, però vam veure que molta gent venia a ballar, a gra­var-se i a fer tik­toks, per això també hem adap­tat sales a les gra­va­ci­ons. Anem cre­ant i can­vi­ant segons les tendències i les neces­si­tats que cap­tem.”

Només entrar a The Set Lab ja et dei­xen un pal de sel­fie, un trípode i un flaix perquè les imat­ges que­din per­fec­tes. Després pots triar i reme­nar entre una vin­tena d’esce­na­ris, plens d’ima­gi­nació, com un carro de super­mer­cat amb capses de cere­als al dar­rere –tendència dels influ­en­cers–, una sala plena de cara­mels gegants, una altra amb ossets gegants de peluix, pals flu­o­res­cents, la pis­cina de boles amb núvols de cotó o una caixa forta plena de bit­llets –aquests dos últims són dels que tenen més èxit–. “Una vegada al mes reno­vem un dels esce­na­ris, ins­pi­rats en les xar­xes soci­als. Per exem­ple, vam veure que hi ha molta gent que penja fotos als banys, doncs vam crear l’espai per fer-se fotos com si s’hi estigués. Bus­quem el que és tendència i ho adap­tem al nos­tre espai.” I de moment els usu­a­ris estan molt con­tents i la idea agrada. Mal­grat ser un any difícil per la covid, han pas­sat per The Set Lab més de 10.000 per­so­nes, tenen 25.900 segui­dors a Ins­ta­gram i 21.500 a Tik­Tok i ja han obert un altre local a Madrid: “La pro­posta agrada, s’està posant de moda i els números sur­ten.” També pen­sen a créixer i expan­dir-se: “Ja ens han arri­bat ofer­tes per obrir locals arreu de l’Estat espa­nyol. De moment, espe­rem obrir-ne algun més a final d’any.” A l’hora de la visita es reco­mana por­tar roba diversa: “A banda de venir amb mol­tes ganes de viure una experiència diver­tida i dife­rent, i d’obli­dar-se dels pro­ble­mes per unes hores, reco­ma­nem por­tar dife­rents models de roba; tenim ves­ti­dors perquè la gent es pugui can­viar. Pensa que hi ha qui entra amb una maleta i tot. Així s’apro­fi­ten més bé les dife­rents ses­si­ons.” L’entrada de 30 minuts costa 9,50 euros; la de 60 minuts, 13,50, i la de 90 minuts, 18. També hi ha ofer­tes per a grups (com­plint sem­pre amb la nor­ma­tiva vigent per la covid-19). the­set­lab.com

L’ORIGEN DE LES AUTOFOTOS

Tot i que van ser molt conegudes en els primers anys del segle XXI, es creu que l’autofoto més antiga és de Robert Cornelius, que l’any 1839 es va autoretratar a la seva botiga de llums als EUA. Es van generalitzar cap al 2003, amb un model de Sony Ericsson que permetia girar la càmera per fotografiar-se. A partir d’aquí, la majoria de mòbils ja van disposar d’aquesta funció –no ens oblidem del pal de selfie, que va aparèixer cap al 2011–. La difusió de la selfie va créixer globalment amb la popularitat de xarxes socials com Instagram, que va generar les primeres tendències d’autofotos basades en el hashtag. El 21 de juny és el Dia Mundial de la Selfie.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor