35 anys sobre rodes
Monty consolida el seu posicionament en el sector de l’oci i la competició i busca aprofitar el creixement que viu la bicicleta urbana
Monty és sinònim d’equilibris i de cabrioles sobre dues rodes. Pensar en Monty és pensar a fer trial en bicicleta. La marca catalana compleix 35 anys i bufa les espelmes consolidada com un actor de referència mundial en la competició d’alt nivell. És, sobretot, una marca líder en el segment del bicitrial, l’esport d’arrels catalanes i que originalment va ser batejat com a trialsín, i també té una posició preeminent en el sector de bicicròs (BMX), en què esgarrapa mercat més enllà de la competició.
La marca fundada per Pere Pi l’any 1983, i que tant va ajudar a popularitzar el seu fill Ot encadenant títols mundials, factura prop de 4 milions d’euros l’any i vol aprofitar l’expansió de la bicicleta urbana per fer un salt endavant. “Les bicicletes elèctriques estan vivint una fase d’expansió, ho notem i ho volem aprofitar”, reconeix Javier Santamaría, responsable de màrqueting de la marca. En el catàleg de Monty, hi ha quatre models de bicicletes elèctriques, entre les quals un tricicle, pensat per facilitar el transport de paquets i de mercaderies i que també és funcional per a persones que pateixen problemes de mobilitat o falta d’equilibri. “La corba de creixement del mercat de la bici elèctrica és molt gran”, confessa Javier Santamaría. “Cada vegada hi ha més carrils bici i temes com la prohibició que els cotxes entrin a la ciutat quan hi ha episodis de contaminació fan que la gent consideri la bici elèctrica una bona alternativa”, afegeix. “Les bicis elèctriques no són una moda passatgera, són una realitat que va guanyant adeptes”, defensa la marca. Un fenomen similar passa amb les bicicletes plegables, un altre segment en què Monty posa èmfasi perquè hi detecta un marge de creixement. “La bicicleta urbana guanya espai”, diu el responsable de comunicació de Monty. “La funcionalitat que dona la bicicleta plegable és total. Fins i tot per a la gent que viu fora de la ciutat li és molt vàlida, perquè la pot combinar amb el tren o amb un altre mitjà de transport públic.”
Sense renunciar als seus orígens de bicicleta d’oci, Monty vol potenciar la seva imatge urbana i funcional. “Al cap i a la fi, la veta de mercat del trial i del BMX és petita, ens cal ser forts en el segment en què hi ha més públic potencial”, diu Santamaría. En la mateixa línia, la marca treballa per potenciar la seva imatge en els mercats exteriors. Té presència en una vintena de països i l’exportació representa el 30% de les vendes.
Les bicicletes infantils són també un pilar per a Monty, que, en canvi, ha vist com la línia de BTT quedava parcialment eclipsada per la puixança de la línia urbana. El de la BTT és un sector en què les marques disputen una cruenta batalla. “És una guerra, la competència és molt dura i cal treballar amb uns marges molt ajustats”, expliquen des de Monty. L’imminent llançament de la gamma 2019 buscarà recuperar l’empenta en les bicicletes de muntanya.
Un clic i la bicicleta a casa
Monty té la seva seu a Sant Feliu de Llobregat i ha desplegat una extensa xarxa de distribuïdors a l’Estat espanyol. Buscant guanyar implantació en altres països, la marca vol potenciar la venda en línia. “N’estem ultimant els detalls”, confessen des de l’empresa. Amb l’activació de les vendes per internet es vol deixar de dependre de botigues i de distribuïdors i agilitzar els passos que hagi de fer un client per quedar-se una bicicleta Monty.