Innovació

Expansió per un tub

L’enginyeria terrassenca Venair, especialitzada en tubs de silicona per a la indústria, fa el salt al mercat sud-africà i segueix explotant la seva vocació internacional: ven a 50 països

EL REPTE
“La intenció és controlar el mercat sud-africà des de Johannesburg”

Un informe ela­bo­rat per Foment del Tre­ball asse­nyala que, per a Cata­lu­nya, Sud-àfrica és el pri­mer mer­cat en importància a l’Àfrica sub­sa­ha­ri­ana. El pre­si­dent de la Comissió Inter­na­ci­o­nal de Foment, Joan Canal, subrat­llava fa uns mesos en unes jor­na­des de for­mació cen­tra­des a ana­lit­zar l’impacte econòmic d’aques­tes rela­ci­ons comer­ci­als, que el comerç entre Cata­lu­nya i Sud-àfrica s’enfila fins als 480 mili­ons d’euros, la qual cosa suposa el 21% del comerç total entre l’Estat espa­nyol i Sud-àfrica.

L’empresa cata­lana Venair, una engi­nye­ria amb seu a Ter­rassa i que està espe­ci­a­lit­zada en la fabri­cació de tubs de sili­cona, fa el salt a Johan­nes­burg. La com­pa­nyia cata­lana ha obert una filial a la capi­tal de Sud-àfrica, un pas més en el seu procés d’expansió de mer­cat. La marca Venair ja té presència en una sei­xan­tena de països però, fins ara, la seva implan­tació estava fixada sobre­tot en el mer­cat euro­peu, amb dele­ga­ci­ons a Ale­ma­nya, França, Itàlia, el Regne Unit, Rússia, Polònia, Irlanda i Suècia. Venair també té mer­cat a Àsia, Amèrica del Nord i Lla­ti­noamèrica, però el con­ti­nent africà era un ter­ri­tori inhòspit per a la com­pa­nyia. Limi­ta­ven la seva presència en aquell ter­ri­tori a través de dis­tribuïdors. A par­tir d’ara, la intenció és “con­tro­lar tot el mer­cat del sud d’Àfrica des de l’ofi­cina de Johan­nes­burg”. L’empresa espera con­so­li­dar el rol d’aquesta pri­mera ofi­cina a Àfrica l’any vinent i pre­veu obrir-ne d’altres en els pròxims anys per cobrir més països. El pri­mer objec­tiu és arri­bar al mig milió d’euros en ven­des el 2020. Els seus tubs de sili­cona tenen apli­cació en el trans­port de pro­duc­tes ali­men­ta­ris i far­macèutics durant els pro­ces­sos de pro­ducció a les fàbri­ques. L’empresa tre­ba­lla també per a altres sec­tors, com el cosmètic, el bio­tec­nològic, el químic i l’aeronàutic. Els tubs es poden fer a mida, segons els requi­sits de cada sec­tor i són uti­lit­zats durant els pro­ces­sos de pro­ducció per trans­por­tar pro­duc­tes entre màqui­nes, ja que també per­me­ten adap­tar-se a qual­se­vol tem­pe­ra­tura. Aquest sis­tema evita que els dife­rents pro­duc­tes i substàncies trans­por­tats entrin en con­tacte amb d’altres i garan­teix els requi­sits de segu­re­tat que marca la legis­lació de cada indústria.

Fer les maletes

Venair va ser fundada l’any 1986 i té una facturació de 30 milions d’euros. Exporta el 90% de les seves vendes i té presència física en divuit països, tot i que té negocis en més de 50 mercats d’arreu del món. Disposa d’una plantilla de 350 treballadors. Per a aquest darrer projecte d’internacionalització, Venair ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, una agència per a la competitivitat de l’empresa que depèn del Departament d’Empresa i Coneixement.

El patró

El 1986, Venair Iberica va néixer com a filial de la matriu suïssa, però només sis anys més tard, se’n va independitzar per fer camí de manera autònoma. Es tracta d’una empresa familiar, i Miguel Fernández n’és el conseller delegat. Entre els seus clients hi ha algunes de les marques més potents del sector automobilístic, farmacèutic, alimentari i aeronàutic.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor