Arts visuals

Recomanacions

Aquesta set­mana reco­ma­nem assis­tir a alguna de les ses­si­ons de l’Xcen­tric Cinema del CCCB per des­co­brir l’obra del rea­lit­za­dor Adam Cur­tis, un dels grans refe­rents de l’art audi­o­vi­sual actual. Al mones­tir de Pedral­bes podrem des­co­brir l’obra de Char­lotte Salo­mon, una jove artista ber­li­nesa que va morir als camps de con­cen­tració nazis, però que va dei­xar una obra intensa mar­cada per una vida atza­rosa. I no podem dei­xar pas­sar l’expo­sició que acaba d’obrir el Museu d’Art Jaume Morera de Lleida, amb peces de la Petite Gale­rie, una avançada gale­ria d’art d’avant­guarda que va dei­xar una empremta pro­funda a la ciu­tat de Lleida.

L’art d’una vida intensa

Charlotte Salomon va ser una artista jueva que va tenir una vida curta (va morir als 26 anys a Auschwitz, el 1943), però intensa, marcada per l’amor, la mort, i una història de patiment que la va portar a refugiar-se en l’art com a catarsi i salvament. L’exposició recorre l’experiència vital de l’artista.

Adam Curtis i el poder

Adam Curtis és el gran referent de l’assaig audiovisual contemporani. Les seves pel·lícules mostren el funcionament del poder i com afecta les nostres vides. L’Xcèntric Cinema, del CCB, organitza un cicle en què les pel·lícules es presenten acompanyades de presentacions i debats sobre la seva obra.

Sala: Xcentric Adreça: C. Montalegre, 5. Barcelona. Horari: projeccions els dies 2, 6, 7, 8, 9, 13 i 14 de desembre, a les tardes

La Petite Galerie de Lleida

Amb motiu del 50è aniversari de la creació de la Petite Galerie de l’Alliance Française, el Museu d’Art Jaume Morera ha preparat un programa commemoratiu d’homenatge a aquest espai d’art alternatiu de Lleida, una de les poques galeries catalanes consagrades a l’art d’avantguarda.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.