Esteve Genís Terri
Músic
M’AGRADA LA MÚSICA QUE RIU PER SOTA DEL NAS
El músic maresmenc Esteve Genís Terri acaba de publicar el seu tercer disc en solitari. Sense fer cas de les modes passatgeres, continua apostant pel jazz i el blues en català
LLIBERTAT
LLIBERTAT
“Amb Fricandó fèiem funky en català i ara, sol, continuo fent el que m’agrada”
Ha publicat el seu tercer disc en solitari, Viatge, i tot i que ja està disponible a les principals botigues de música i en línia, el presentarà oficialment el 3 de maig durant les festes de Maig de Badalona. Es tracta d’un disc que navega entre el blues, el jazz i uns tocs de rock, sempre en català, coherent amb la seva carrera iniciada en els anys vuitanta amb el mític grup Fricandó.
És un disc que no canvia gaire respecte als dos anteriors. Potser hi ha més guitarra, i més veus, mentre que en els anteriors hi havia més vent, però continuo fent allò que més m’agrada: el rhythm and blues, el jazz, els sons provinents de la música negra, tot allò que vaig descobrir a través dels discos del meu pare. A casa no hi havia televisor i la meva infantesa la vaig passar entre discos d’Eva Fitzgerald, Frank Sinatra, The Clooners... i després, quan va aparèixer el pop, els Beatles, i el funky dels anys setanta, etcètera.
Sempre en català.
Sempre. Amb aquests referents de la música anglosaxona i la música negra, però portada al nostre context cultural. És el que vam fer en els anys vuitanta i noranta amb Fricandó. Va ser una experiència meravellosa, vam fer funky en català quan ningú més no en feia. Llavors va venir tot allò del rock català, i nosaltres no hi encaixàvem, però això no ens va fer canviar. Fèiem el que volíem, el que ens agradava, i així ho continuo fent en els projectes que he fet en solitari. Potser a Catalunya no hi ha un gran circuit per a aquesta música, però és la meva música.
Què se n’ha fet, de Fricandó?
Vam arribar a fer dos discos. Aquest any farà trenta anys del primer, i un dels projectes que tinc entre mans és reeditar-lo i penjar-lo a la xarxa. Durant aquest 2019 ho veurem.
A Viatge hi ha un so molt treballat, embolcallador, amb les veus i les guitarres sonant amb molta qualitat.
Són cançons que havia escrit durant els darrers anys. El 2017, quan em vaig posar a editar-les, vaig escollir Disc-medi, que és una discogràfica que treballa molt amb la música en català, amb una molt bona distribució, i que a més van fer un treball tècnic de molta qualitat. N’estic molt satisfet. També per la feina dels músics que hi han col·laborat, que són molt bons.
Treballant en solitari, s’hi guanya o s’hi perd?
En grup tothom s’enriqueix de la feina dels altres, però també és cert que et condiciona a l’hora de prendre decisions. Amb Fricandó, sempre calia fer concessions respecte a les mirades de cadascú. En solitari, la direcció musical la poses tu mateix. Alhora, però, col·labores amb molta gent, que et dona un cop de mà, que t’aconsella o que t’aporta una mirada externa, que és molt important que hi sigui.
Una de les cançons del disc, Jutges, sembla que estigui pensada per al que estem vivint ara.
Sí!, tot i que la vaig començar a escriure fa tres o quatre anys, sense pensar que ens trobaríem on ens trobem ara. És una casualitat, però és curiós com sembla feta per al moment actual, parlant dels jutges i dels fetges que els agrada menjar.
L’humor és una constant en les seves lletres... Tant si parlen d’amor, desamor com de filòsofs grecs, hi ha una mirada irònica en totes les cançons.
Crec que és una bona manera de veure la vida i tot el que ens passa. M’agrada que les cançons tinguin aquell posat aparentment seriós de qui, en realitat, s’està rient de tot per sota del nas. Crec que és la millor mirada que podem fer al món d’avui.
. DAVID MARÍN
dmarin@lrp.cat
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar.
Vull ser usuari subscriptor.
Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.