Els set taxis que esperen Kassandra
Casanovas sap construir un personatge extravertit, simpàtic, esbojarrat i excèntric, però amb un dolor que ensenya cada nit. Si Èsquil obvia la mort de Kassandra, Blanco l’assassina diverses vegades
Sergio Blanco es va imaginar un personatge fora del temps, de la cort i de l’espai. Aquella Kassandra que Sergi Belbel va imprimir a Elisabet Casanovas (Merlí i també la criada papissota de La senyora Florentina i el seu amor Homer, del TNC), agafa la carretera. Ho fa la protagonista quan prova de sortir del seu bar de carretera. Sap que agafar el taxi serà tràgic, però no pot deixar de demanar una última carrera. Després de la seva estrena al Temporada Alta i de ser la sorpresa a la Sala Tallers del TNC (el seu treball d’actriu li va merèixer estar nominada com a actriu principal als Premis de la Crítica), la producció traça una insòlita gira que viatja aquest mes de maig des d’Alacant fins a Sant Julià de Lòria, a Andorra.
En les versions clàssiques, Agamèmnon pren Kassandra, la germana de Paris com a venjança final després de la destrucció de Troia. És una de les darreres sacsejades de Les troianes. Ella, una dona tinguda per boja, hi accedeix. I ja mai més ningú sap res més de la dona que havia estimat el seu germà, Hèctor, tot i la reprovació dels pares. Ara Sergio Blanco ha decidit donar un final a Kassandra. La tragèdia que necessita tota heroïna de la història grega.
Kassandra no va arribar a erigir-se en el que volia: estimava un germà i se li va impedir; adorava la seva família i la seva terra, i se la va apartar; se sentia dona però va néixer home... Com els refugiats d’avui, que enceten capítols de la seva vida sense poder donar per tancats els anteriors: fugen de casa seva amb la intenció de tornar-hi. Tanmateix, Kassandra té una altra desgràcia que és la seva capacitat de predir. En aquesta peça, el personatge parla un anglès molt primari, que es fa entenedor per a tothom, i sempre busca fer-se entendre a través de dues persones del públic que li tradueixen al català o el castellà. Elisabet Casanovas sap construir el seu personatge extravertit, simpàtic, un pèl esbojarrat i excèntric, però amb un dolor que ensenya cada nit. Si Èsquil, Sòfocles i Eurípides obvien la mort de Kassandra, Blanco l’assassina diverses vegades: per l’odi de la dona d’Agamèmnon, però també per les xarxes de prostitució del segle XXI.