Articles

Canvi de dècada

La catifa vermella dels Premis Gaudí es va omplir d’estilismes sorprenents i sofisticats

Àlex Monner comença la dècada dels vint amb una sèrie sobre ETA a punt d’estrenar-se i amb un tupè tenyit de ros palla sobre els seus rasurats cabells. “M’ho vaig fer el 20 de desembre”, va dir a la catifa dels Premis Gaudí, que diumenge va reunir el cinema català a l’Auditori del Fòrum. També Júlia Creus (Merlí) va abandonar els seus habituals colors foscos per abraçar un vestit de núvia principesca firmat per Immaculada García, al costat de Georgina Amorós (Élite), que anava amb un sexi i alhora elegant disseny de Dolores Promesas. No gaire lluny, Max Grosse (Suc de síndria) lluïa una americana dissenyada per La Jolie8 amb la inscripció “Fuck the job” estampada arreu, conjuntada amb unes sabatilles encoixinades que, tot i ser última tendència, van deixar bocabadats els companys del televisiu APM. També Albert Pla acompanyava el seu vestit camisa de dormir estil Fred Picapedra amb unes econòmiques botes de camp (aquestes gens fashion) perquè, va dir: “Així és com vesteixo sempre.”

És el que té una trobada cinèfila, eclèctica en estils i protagonistes, on també hi ha lloc per a l’alta sofisticació. Hi ha actors que recorren a professionals perquè els vesteixin, com Cristina Brondo (amb un disseny brillant de Manila Grace) o Greta Fernández (La hija de un ladrón), que duia un ajustat disseny de punt de l’internacional Jacquemus (diu que li encanten les seves pameles de mida XXL) i joies de colors de Rabat. També Elena Martín (Suc de síndria) va apostar per un top encotillat de Vivienne Westwood, que va combinar amb una torera de vestuari teatral.

Però si algú va triomfar, va ser Juan Avellaneda, que va col·locar els seus esmòquings tant a Judit Mascó (d’estampació en taronja) com a David Solans (Merlí), que el duia amb brodat de flors, sempre al costat del Teresa Helbig ple de brillantors de Mireia Oriol (Les de l’hoquei). Van ser una de les parelles més retratades de la nit, amb permís de David Verdaguer (el seu Avellaneda era blau, més discret) i Maria Rodríguez, flamants protagonistes de la premiada Els dies que vindran, una història que tot i ser de ficció, transcorre durant la gestació de la seva pròpia filla.

Si parlem dels homes, no podem oblidar el conjunt d’abric llarg cru amb mànigues victorianes a joc amb els pantalons amples del premiat Enric Auquer (Quién a hierro mata), firmat per Mans Concept Menswear, la firma guanyadora de les últimes edicions de la 080, que vestia també el seu amic Àlex Monner.

Carmen Arrufat (La innocència) va triar un Teresa Helbig curtet; la presentadora de la gala, Anna Moliner, lluïa un Yolan Cris ple de tuls i puntes i Maria Molins, un elaborat recollit i un escotadíssim disseny de l’atelier d’alta costura de la basca Alicia Rueda, la mateixa dissenyadora que firmava un altre bonic escot, el de Candela Serrat. Molt més discreta, Nora Navas va optar per un vestit jaqueta en blanc i negre d’Atos Lombardini.

No hi va haver serrells de flappers en aquest inici d’anys vint, però sí molts desitjos que ploguin diners per al cinema català i també noves directores. En aquesta catifa en van desfilar unes quantes vestides, això sí, de discreció professional.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor