El Mercat de Música Viva es reinventa
La 32a edició del festival de Vic serà excepcional: del 14 al 19 de setembre oferirà una àmplia oferta de continguts digitals per als professionals, moltes estrenes amb concerts en línia i algunes actuacions presencials
La ciutat de Vic ja està preparada per rebre l’edició més excepcional del seu popular i esperat Mercat de Música Viva, que s’ha reinventat per adaptar-se a les circumstàncies actuals marcades per la covid-19. Així, del 14 al 19 de setembre, la 32a edició del festival continua oferint una àmplia oferta per als professionals del sector i una programació diversa i singular carregada d’estrenes per a tots els públics amb “l’objectiu prioritari de promoure la contractació de concerts i contribuir a la dinamització del sector musical enmig de la crisi de la covid-19”, segons explica l’organització, i sempre adaptada a les mesures de seguretat i distanciaments vigents al mes de setembre. “Volem aportar llum i esperança al sector i continuar oferint l’oportunitat de viure la música en directe amb concerts segurs, canviant el model de les actuacions amb espais més amplis i menys aforament”, exposa Marc Lloret, director del festival, que convida a posar-se els auriculars i a viure una edició més catalana que mai i amb propostes molt arriscades en l’àmbit artístic “una gran ocasió per descobrir bandes diferents”, recomana.
Per poder-se celebrar, aquest any el Mercat va engegar motors unes setmanes abans del previst a l’Atlàntida de Vic, on es va enregistrar tota la programació per a públic professional que es podrà veure virtualment a partir del diumenge 13 de setembre i basada en quatre eixos: concerts gravats en exclusiva per al MMVV i en alta qualitat; pitchings per tal que les empreses del sector puguin exposar les propostes i novetats dels seus catàlegs; seminaris web, que combinaran sessions de gran format amb continguts d’interès per a un ampli sector de la indústria musical, i speed meetings, amb sessions virtuals amb professionals de la música tant nacionals com internacionals, mantenint, així, una de les activitats amb més èxit i reclamades pels professionals. El nou treball de Maria Arnal i Marcel Bagés serà l’encarregat d’obrir la programació d’aquests concerts en línia, que oferirà fins a vuit propostes diàries, com les de Meritxell Neddermann, Las Migas, Lídia Pujol, Dolo Bertrán, Eric Vinaixa, La Fúmiga... L’altra gran estrella del festival seran els concerts presencials, que tindran lloc el 18 i 19 de setembre a l’exterior de l’Atlàntida, al Parc Jaume Balmes, a la plaça dels Màrtirs i al Parc de la Bassa dels Germans Maristes, amb noms destacats com Ginestà, Pau Vallvé, Blaumut, Gemma Humet, Gerard Aledo, Le Nais, Riders of the Canyon, Ana Rosi & Marta Roma, Yexza Lara, Maria Jaume o The Penguins i El Pot Petit per als més menuts. Els concerts seran gratuïts, però amb reserva d’entrada.
Fort impacte econòmic per al sector
L’impacte econòmic del Mercat de Música Viva de Vic sobre la indústria musical va ser d’uns 4,1 milions d’euros el 2018, el segon més alt des del 2012, segons l’estudi d’impacte dut a terme per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Prop del 50% d’aquest impacte econòmic es va produir més enllà dels dies de mercat, i l’11% del seu total va ser generat per entitats estrangeres. D’altra banda, també destaca el fet que l’any passat el MMVV va assolir un rècord de participació, amb 731 professionals inscrits, segons dades de l’estudi de qualitat de l’edició del 2019 de la UOC, i l’activitat econòmica en compravenda de música va superar els 2 milions d’euros.