Mai més reservar entrades i no fer-les servir
La Mercè en obert, un missatge engrescador que anima a la participació., perquè la Mercè arriba a tothom De tothom, és cert, que disposi de connectivitat i disponibilitat per reservar a correcuita unes entrades a la fresca per a tots els gustos. Igual que va passar en el Grec i a tot arreu, el sold out en poques hores va ser tan esperançador per a la cultura com esgarrifós per a la ciutadania. Què podia sortir malament, però? Volíem aprofitar un cartell molt ampli, però hem fallat. Fins i tot les propostes més populars van quedar mig buidesde gent, o mig plenes de cadires lliures. Què ens passa?No podem oblidar que anar gratuïtament als espectacles és un privilegi fals, que té el mateix valor que unes entrades pagades. Avui, amb l’aforament reduït, és una prioritat assegurar que totes les cadires disponibles estaran plenes, però el que no podem fer de cap de les maneres és privar altres persones de gaudir d’un espectacle al qual deliberadament decidim no anar, tot i tenir entrades reservades. Prou falta d’empatia, pensem-hi abans de reservar, o cancel·lem les entrades, si cal. En aquest rànquing, , de Novaveu, hi han participat la Txell, la Judit, el Martí, la Paula, l’Anna, la Mar, la Júlia, el Nil, la Joana, la Cristina, la Laura i l’Alba.
1
3
2
Un festival per als joves
Per quart any consecutiu, el festival RBLS apropa propostes de petit i mitjà format al públic jove. L’Escenari Brossa, el Tantarantana i la Hiroshima seran alguns dels espais que acolliran espectacles juvenils, de dansa, internacionals i creacions comunitàries... Dins la programació destaquen Infanticida, el brillant musical basat en l’obra de Víctor Català (a la foto), Excalibur i altres històries d’animals morts (la sàtira animal de les Hermanas Picohueso) que va ser finalista de la categoria Novaveu a la darrera edició dels Premis de la Crítica, Assajar és de covards (ja habitual al Tantarantana) i L’adultocentrisme (creació comunitària de Nus Teatre). Obres joves i rebels, noves veus que mereixen ser escoltades.
Festival RBLS
Del 28 al 31 d’octubre. Diversos teatres
Les dones en les tèxtils
Ara sí, per fi podrem veure El silenci dels telers al Teatre Maldà, una obra que s’havia d’estrenar a la primavera i que ens parla del paper que tenia la dona a les colònies tèxtils. Basat en el llibre d’Assumpta Montellà i amb un text d’Anna Maria Ricart, Ferran Utzet dirigeix Maria Casellas i Andrea Portella en els papers de dues treballadores de les colònies. Ens explicaran històries, sovint oblidades, que ens ajudaran a entendre aquella època. Veurem el dia a dia de la vida a la colònia i com aquell era un món ordenat, jerarquitzat i obedient que contrastava amb un paisatge natural salvatge, propi del territori. No falteu a aquesta cita per descobrir una part poc coneguda de la nostra història i entrar en aquest univers tan particular.
El silenci dels telers
Fins a l’1 de novembre. Teatre Maldà
I després de la mort...
Carmen Marfà i Yago Alonso s’atreveixen a desmuntar el concepte de la mort, un dels tabús històricament més estesos en totes les societats. Per fer-ho, lluny de centrar-se únicament en el dol, innoven i s’aventuren a parlar de les conseqüències econòmiques de la pèrdua d’un familiar. El personatge d’Eduard Buch ha d’enterrar el seu pare i no té diners per pagar la cerimònia. Juntament amb la seva filla (Sara Diego), intentaran resoldre i superar tots els entrebancs logístics que suposa acomiadar un familiar, mentre ploren i es van acostumant a la seva pèrdua.
Instruccions per enterrar un pare
Fins al 2 de novembre. Sala Flyhard