En sèrie
DELIRIS I PRIVILEGIS
En una terminal d’aeroport, un jove turista nord-americà espera el seu vol per sortir de Hawaii quan una parella més gran li pregunta com han anat les vacances. En el petit interrogatori al qual és sotmès, sabrem que és un noi acabat de casar i que al ressort on ha passat la lluna de mel hi ha mort una persona. Tot seguit, un flashback ens porta uns dies enrere, quan veiem el mateix jove, en Shane, amb la seva esposa, la Rachel, arribant al ressort en qüestió amb altres clients selectes. El gerent de The White Lotus, l’Armond, els espera a la platja somrient amb un petit grup de treballadors per donar-los la benvinguda. D’una banda, hi ha la parella que s’acaba de casar: aviat veurem que en Shane és un nen ric malcriat i la Rachel, una jove d’origen modest plena d’inseguretats. En segon lloc hi ha la Tanya, que porta les cendres de la seva mare per llençar-les a l’oceà i que s’autodefineix com una desequilibrada alcohòlica. I finalment hi ha els Mossbacher: la Nic, una mare amb una carrera d’èxit que no pot parar de treballar durant les vacances; en Mark, un pare preocupat perquè creu que té càncer i que acaba descobrint un impactant secret familiar; en Quinn, el fill adolescent incapaç de relacionar-se amb la família i que es passa el dia enganxat a les pantalles, i l’Olivia, la filla cínica i rebel, que s’ha fet acompanyar d’una amiga de l’institut, la Paula, carregada de pastilles i drogues. Es tracta de personatges disfuncionals, de vegades ridículs, i amb deliris que només s’expliquen perquè l’excés de diners ha modelat la seva personalitat d’alguna manera perversa. En contraposició a aquests privilegiats hi ha els treballadors de l’hotel, amb l’Armond al capdavant, que intenten posar bona cara a les exigències dels clients. La sèrie és un drama amb tocs de comèdia, amb diàlegs acurats i els escenaris fantàstics d’un ressort tropical real, el Four Seasons de l’illa de Maui, però sobretot és una història sobre manipulació i apropiació. La manipulació dels que tenen els diners i, per tant, el poder. En Shane manipula la seva jove esposa per convertir-la en una dona objecte; la Tanya manipula una treballadora de l’spa –donant-li falses esperances per iniciar un negoci juntes– per superar els seus traumes emocionals. La Nic manipula els seus fills fent-los creure que és progressista i moderna, quan en realitat és una addicta a la feina; en Mark manipula el seu fill perquè tingui una bona opinió d’ell, però no dubta a tallar-li les ales quan convé, i l’Olívia manipula la Paula simplement per sentir-se millor. I tot plegat també és una història sobre l’apropiació: el ressort s’ha edificat en terres expropiades als nadius, que no tenen cap altre remei que treballar-hi per poder-se guanyar la vida i que veuen com els seus costums i tradicions s’han acabat convertint en una frivolitat, un entreteniment. I, a més, no es poden queixar, perquè –com deixa ben clar el desenllaç– el client sempre té raó i els rics sempre guanyen.