Made in Catalonia

Moda solidària

Es pot consumir i alhora comprometre’s amb un món millor? Aquesta és la proposta d’Uttopy, tota una inspiració per a la realitat que ens envolta i un suport a causes socials

Con­su­mir de manera sos­te­ni­ble, amb consciència. Amb aquest objec­tiu d’ins­pi­rar tota una gene­ració va néixer Uttopy, una marca de moda que a través dels seus dis­senys i mis­sat­ges dona visi­bi­li­tat a cau­ses soci­als i medi­am­bi­en­tals, i ajuda les ONG a obte­nir recur­sos. I és que les res­pon­sa­bles d’aquest pro­jecte han vol­gut con­ver­tir el fet de com­prar en un acte soli­dari i d’acti­visme.

Amb cada samar­reta, el com­pra­dor col·labora amb una ONG (amb el 15% del preu) i amb l’artista que ins­pira la causa en con­cret. Entre els mis­sat­ges que pro­posa Uttopy hi ha pro­moure la refo­res­tació de bos­cos, pro­te­gir la bio­di­ver­si­tat i la sobre­pesca, pro­te­gir els oce­ans, posar fi a la des­nu­trició i la fam, pro­moure l’edu­cació infan­til, aju­dar les famílies refu­gi­a­des o llui­tar per la pre­venció de l’Alz­hei­mer. Tota la pro­ducció segueix estàndards de qua­li­tat pel que fa al res­pecte a l’entorn i als tre­ba­lla­dors durant tot el procés, i s’uti­litza cotó orgànic, polièster reci­clat i tints ecològics. En la seri­gra­fia i el mani­pu­lat final s’uti­lit­zen negres de base aigua, lliu­res de sol­vents, PVC i fta­lats. Amb això es garan­teix també un pro­ducte dura­dor, de tacte agra­da­ble, còmode i res­pectuós amb la pell. Uttopy és va con­so­li­dar com a marca de moda emer­gent l’any pas­sat, en gua­nyar la ter­cera edició del Premi 080 Inves­tor Day, en la cate­go­ria 080ID Rai­sing Brands, de la pas­sa­rel·la 080 Bar­ce­lona Fas­hion. El pro­jecte d’Inés Eche­varría i Cris­tina Fernández va tri­om­far en aquest cer­ta­men, que té l’impuls del Depar­ta­ment d’Empresa i Conei­xe­ment, mit­jançant el Con­sorci de Comerç, Arte­sa­nia i Moda de Cata­lu­nya.

Preu: entre 15 i 60 euros

www.​uttopy.​com

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor