Moda solidària
Es pot consumir i alhora comprometre’s amb un món millor? Aquesta és la proposta d’Uttopy, tota una inspiració per a la realitat que ens envolta i un suport a causes socials
Consumir de manera sostenible, amb consciència. Amb aquest objectiu d’inspirar tota una generació va néixer Uttopy, una marca de moda que a través dels seus dissenys i missatges dona visibilitat a causes socials i mediambientals, i ajuda les ONG a obtenir recursos. I és que les responsables d’aquest projecte han volgut convertir el fet de comprar en un acte solidari i d’activisme.
Amb cada samarreta, el comprador col·labora amb una ONG (amb el 15% del preu) i amb l’artista que inspira la causa en concret. Entre els missatges que proposa Uttopy hi ha promoure la reforestació de boscos, protegir la biodiversitat i la sobrepesca, protegir els oceans, posar fi a la desnutrició i la fam, promoure l’educació infantil, ajudar les famílies refugiades o lluitar per la prevenció de l’Alzheimer. Tota la producció segueix estàndards de qualitat pel que fa al respecte a l’entorn i als treballadors durant tot el procés, i s’utilitza cotó orgànic, polièster reciclat i tints ecològics. En la serigrafia i el manipulat final s’utilitzen negres de base aigua, lliures de solvents, PVC i ftalats. Amb això es garanteix també un producte durador, de tacte agradable, còmode i respectuós amb la pell. Uttopy és va consolidar com a marca de moda emergent l’any passat, en guanyar la tercera edició del Premi 080 Investor Day, en la categoria 080ID Raising Brands, de la passarel·la 080 Barcelona Fashion. El projecte d’Inés Echevarría i Cristina Fernández va triomfar en aquest certamen, que té l’impuls del Departament d’Empresa i Coneixement, mitjançant el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.
www.uttopy.com