COMENÇANT AMB FORÇA
El número zero de La República va arribar als gairebé 51.000 exemplars venuts i es va esgotar en un miler de punts de venda. A partir d’aquesta setmana, la primera revista de la Catalunya republicana estarà cada dissabte al quiosc i els diumenges es distribuirà amb El Punt Avui
Les xifres que va assolir el número 0 de La República són espectaculars. L’edició en paper es va esgotar en 996 dels 2.124 punts de venda; una dada molt significativa si tenim en compte la diversitat de l’oferta periodística i el fet que es tracta d’una publicació novella. A més, el percentatge de punts de venda en què La República es va esgotar es manté molt homogeni en bona part del país; una mostra de la bona rebuda que hi ha hagut a tot el territori. Així, a Barcelona, el pes dels llocs en què es van vendre tots els exemplars arriba al 54%, mentre que a Lleida es va situar en el 41%; a Girona, en el 58%, i al Camp de Tarragona i l’Ebre, en el 60%. En xifres absolutes, les dades indiquen unes vendes de més de 24.000 exemplars, als quals cal afegir els que es van distribuir l’endemà diumenge amb El Punt Avui. En aquest sentit, l’efecte República també es va deixar sentir en les vendes de l’edició dominical d’El Punt Avui, que es van incrementar un 54% el primer dia que encartava el nou setmanari. En total, les dades de vendes de La República es van situar en gairebé 51.000 exemplars.
BON RITME DE SUBSCRIPCIONS
Les subscripcions també avancen a un ritme significatiu, amb gairebé un miler de lectors que s’han volgut fidelitzar al nou producte, ja sigui en la versió en paper o en digital. Entre els que han optat per l’accés digital hi ha ciutadans d’arreu del planeta, des de Tòquio i Melbourne fins a Miami.
A partir d’aquesta setmana, La República es trobarà cada dissabte al quiosc i el diumenge encartada amb El Punt Avui. La redacció d’aquest setmanari, editat per la societat limitada laboral Maig 2011, està formada per una quinzena de periodistes procedents de diversos àmbits territorials.
L’objectiu de l’equip periodístic és elaborar un producte que tracti sobre el nou país en construcció, posant un accent especial en l’actualitat política, però fent també informació general, de tot tipus. Una periodicitat, la setmanal, que ha de permetre treballar amb el material periodístic d’una manera més reposada, pausada i reflexiva, defugint l’actualitat candent, l’última hora, el minut a minut.
UN WEB VERSÀTIL
Visual i versàtil, i adaptable a totes les pantalles i a tots els dispositius mòbils, el web www.lrp.cat ofereix tots els continguts de La República amb una navegació senzilla i ràpida, i amb un disseny que facilita una lectura còmoda. En l’edició digital també es pot accedir a alguns dels vídeos de les entrevistes que es publiquen en paper. També es poden seguir totes les novetats de la publicació a través de les xarxes socials. Tant si es vol llegir La República en el suport tradicional –paper– com si es prefereix fer-ho a través d’una pantalla, es pot formalitzar la subscripció al setmanari de manera ràpida i senzilla a través del lloc web www.lrp.cat o enviant un correu electrònic a l’adreça info@lrp.cat.
L’AGENDA REPUBLICANA
Una de les novetats que incorpora la revista a partir d’aquest primer número és l’Agenda Republicana, destinada a servir de punt de referència per a totes aquelles activitats relacionades amb el foment cívic del republicanisme i els actes de suport als presos i exiliats. Es tracta d’un recull d’actes, el més exhaustiu possible, que s’apleguen per primer cop de manera ordenada per facilitar la informació al lector. La República posa a disposició d’entitats i organitzacions el correu agenda@lrp.cat per fer arribar les propostes que desenvolupen arreu del territori.
L’equip de La República
L’equip de La República està format per una quinzena de professionals amb una llarga trajectòria periodística i una clara implicació territorial.
1. Florent Morante. Dissenyador i redactor gràfic.
2. Mercè Miralles. Llicenciada en ciències de la informació.
3. Jordi Molins. Cap de disseny d’El Punt Avui, responsable de dissenyar La República.
4. Joan Poyano. Periodista.
5. Pere Bosch i Cuenca. Director adjunt. Periodista i llicenciat en història.
6. Carina Filella. Llicenciada en ciències de la informació.
7. David Marín. Periodista i professor associat del grau de Comunicació Audiovisual i Periodisme de la Universitat de Lleida.
8. Mercè Ribé. Llicenciada en periodisme.
9. Carles Ribera. Director. Periodista i llicenciat en història contemporània.
10. Adela Genís. Llicenciada en periodisme.
11. Josep Sánchez. Director comercial.
12. Irene Casellas. Llicenciada en ciències de la informació.
13. Susanna Oliveira.Periodista vinculada al Punt Diari des del 1985.
14. Xavi Oltra. Llicenciat en ciències de la informació.
15. Teresa Márquez. Llicenciada en ciències de la informació.
16. Nàdia Anglada. Llicenciada en filologia catalana i correctora.
17. Sara Muñoz. Periodista vinculada a El Punt Avui i col·laboradora d’Els Matins de TV3.
No apareix a la fotografia Marc Rovira, llicenciat en dret.