El dossier

In-forma’t: orientar el jovent en el seu futur acadèmic

La cator­zena edició de la cam­pa­nya de l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona In-forma’t , que comença el 25 de gener i durarà fins al 24 de març, mos­tra als nois i noies les opci­ons for­ma­ti­ves que hi ha i els apropa als seus objec­tius acadèmics. Les acti­vi­tats són tant pre­sen­ci­als (cal ins­criure’s al web del pro­grama) com vir­tu­als i s’agru­pen en qua­tre blocs:

Què soc i què m’agrada?

Con­sis­teix en tallers i dinàmiques d’auto­co­nei­xe­ment i des­co­berta del propi per­fil aca­de­mi­co­pro­fes­si­o­nal i acti­vi­tats per a grups classe, i res­pon als interes­sos, moti­va­ci­ons i apti­tuds dels aspi­rants.

Quins camins puc esco­llir?

Amb xer­ra­des sobre els dife­rents iti­ne­ra­ris, les vies d’accés i els requi­sits per arri­bar als objec­tius acadèmics. També hi ha acti­vi­tats per a famílies amb fills o filles que neces­si­ten acom­pa­nya­ment després de la secundària, així com d’altres per a grups classe i pro­fes­si­o­nals dels ser­veis soci­als.

Quina oferta hi ha?

Xer­ra­des a càrrec de per­so­nal docent per donar a conèixer els dife­rents estu­dis de for­mació reglada i no reglada que es poden triar. Trac­ten totes les opci­ons i vies d’accés al bat­xi­lle­rat; les dife­rents famílies pro­fes­si­o­nals dels cicles for­ma­tius; els plans d’estudi i les sor­ti­des dels dife­rents graus uni­ver­si­ta­ris, i les opci­ons per a joves amb neces­si­tats específiques de suport edu­ca­tiu.

És com m’ho ima­gino?

Aquest bloc inclou tro­ba­des amb estu­di­ants i pro­fes­si­o­nals en què els joves podran par­lar amb estu­di­ants que cur­sen els estu­dis que els interes­sen, així com visi­tes a empre­ses i enti­tats per resol­dre dub­tes.

La cam­pa­nya l’han ela­bo­rada el Depar­ta­ment de Joven­tut a través del Cen­tre d’Asses­so­ra­ment Acadèmic per a Joves, els punts info­JOVE de Bar­ce­lona i els punts JIP (“Jove, informa’t i par­ti­cipa”).

Guia d’opci­ons acadèmiques

Una altra manera de conèixer i apro­fun­dir els dife­rents iti­ne­ra­ris pos­si­bles dels ense­nya­ments posto­bli­ga­to­ris és la Guia d’estu­dis posto­bli­ga­to­ris, que s’ha ela­bo­rat amb la col·labo­ració del Con­sorci d’Edu­cació de Bar­ce­lona.

Aquest docu­ment es lliura com a mate­rial de suport durant els tallers d’iti­ne­ra­ris acadèmics que es fan als ser­veis Info­jove en el marc de la cam­pa­nya In-forma’t, i inclou con­sells d’ori­en­tació per als joves per pro­moure l’auto­co­nei­xe­ment, iden­ti­fi­car totes les pres­si­ons que els con­di­ci­o­nen a l’hora de triar el seu camí, com­ba­tre pre­ju­di­cis, conèixer l’oferta for­ma­tiva, explo­rar el món labo­ral, tre­ba­llar les dife­rents com­petències i afron­tar la por a equi­vo­car-se.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor