Tipus d’electrificats
Vehicle elèctric de bateries (BEV). És el cotxe elèctric pur. Es mou amb l’energia emmagatzemada a les seves bateries i s’ha d’endollar per carregar-les. Per maximitzar la seva autonomia, recorre a la frenada regenerativa en desacceleracions.
Aquests cotxes no són contaminants en la conducció, però el procés de fabricació té un cost ambiental més elevat que un equivalent de combustió. Són dins d’aquests tipus l’Opel Corsa, el Renault ZOE i el Hyundai Ioniq.
Vehicle elèctric amb pila d’hidrogen (FCEV). Genera electricitat mitjançant l’electròlisi de l’hidrogen, que com a residu només emet aigua. Té dos problemes: el cost de producció i l’absència gairebé total d’hidrolineres.
Vehicle elèctric d’autonomia estesa (EVER). Els motors elèctrics mouen les rodes a través de l’energia acumulada en bateries, però s’hi afegeix un motor tèrmic a mode de generador. No són tractats com a híbrids si el motor tèrmic no impulsa les rodes i sí que es poden utilitzar com un cotxe elèctric pur bona part del temps. Són cotxes d’aquest tipus l’Opel Ampera i el BMW i3 Range Extender.
Vehicle híbrid endollable (PHEV). Té un motor de combustió acompanyat d’un o diversos motors elèctrics i tots poden moure el cotxe de manera independent o en conjunt. La bateria no té una capacitat elevada.
Les recàrregues es fan mitjançant connexió a la xarxa elèctrica. Pertanyen a aquests tipus de cotxes el Renault Captur E-Tech i el SEAT León e-HYBRID.
Vehicle híbrid (HEV). Els cotxes híbrids van ser els primers electrificats a arribar en massa, sobretot des de l’aparició del Toyota Prius el 1997. El plantejament és més senzill que el dels PHEV: intercalar un motor elèctric per assistir el motor de combustió i restar-li esforç per tal de disminuir el consum de combustible.
Es poden moure en mode cent per cent elèctric, però la seva autonomia és molt limitada perquè equipen bateries petites. Si cal, recorren a la frenada regenerativa i al motor tèrmic per recarregar-les.
Vehicle microhíbrid (MHEV) o híbrid de 48V. Vehicle tèrmic al quals s’adapta un petit sistema d’assistència elèctrica, generalment mitjançant l’adopció d’un motor d’arrencada/generador que pot recuperar energia que s’emmagatzema en una petita bateria de 48V i que es torna per ajudar el motor tèrmic o per alimentar el consum elèctric d’alguns sistemes. No es pot moure en mode cent per cent elèctric.