El dossier

Ajuts que redueixen preus

El preu mitjà d’un vehicle elèctric nou venut l’any passat era de 41.571 euros, 5.700 euros més que un dièsel i 13.617 més que un de gasolina, segons un informe de BloombergNEF per a la Federació Europea de Transport i Medi Ambient sobre l’evolució de preus de models sostenibles. A la reducció d’aquestes bretxes hi ha contribuït l’abaratiment de les bateries –que representen gairebé el 50% del cost de fabricació– i que, d’altra banda, els vehicles de combustió pugen de preu, per la inclusió de més tecnologia i l’impacte de normatives. Entre aquestes normatives, hi ha l’europea d’emissions, que va entrar en vigor el gener de l’any passat i que encareix un 5% de mitjana el preu, segons la patronal de fabricants ANFAC.

Les dades anteriors no inclouen els ajuts del Pla Moves III, amb incentius per fomentar la mobilitat sostenible. Tenint en compte les ajudes, aquest diferencial s’estreny més, i fins i tot pot sortir més barat un elèctric que un dièsel.

El pla Moves III, amb un pressupost de 65,5 milions d’euros per a Catalunya, subvenciona amb fins a 7.000 euros la compra d’un turisme nou endollable o de pila de combustible. En motos, s’ajuda amb fins a 1.300 euros la compra amb aquestes condicions: preu màxim de 10.000 euros sense IVA, potència mínima de 3 kW (no entren els ciclomotors i una autonomia d’almenys 70 km). També hi ha ajuts per a la instal·lació de punts de recàrrega.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor