El dossier

CELLER ADERNATS NULLES

UNA FAÇANA ESPECTACULAR

L’any 1918, el Sin­di­cat Agrícola de Sant Isi­dre de Nulles, que s’havia fun­dat dos anys abans per l’empenta d’alguns pro­pi­e­ta­ris locals, va encar­re­gar a l’arqui­tecte Cèsar Mar­ti­nell el dis­seny del seu celler coo­pe­ra­tiu. El resul­tat va ser un edi­fici monu­men­tal i ele­gant, amb múlti­ples ele­ments que recor­den les cate­drals gòtiques. La façana del celler és espec­ta­cu­lar, amb una doble nau basi­li­cal i unes por­ta­la­des que des­cri­uen un arc parabòlic i sobre­sur­ten lleu­ge­ra­ment per fer de suport als grans fines­trals situ­ats al damunt.

El nou celler es va con­ver­tir, des de pri­mer moment, en un ins­tru­ment de crei­xe­ment del Sin­di­cat, que va acon­se­guir “un goteig cons­tant de nous socis” a la secció vinícola. Actu­al­ment, l’edi­fici és pro­pi­e­tat de vins i caves Ader­nats i s’ha con­so­li­dat com un atrac­tiu en què es fusi­ona l’eno­tu­risme i l’arqui­tec­tura.

Adreça: Estació s/n-Nulles Horari: De dilluns a divendres de 10 a 1 i de 2/4 de 4 a les 7. Dissabte i diumenge de 10 a 2/4 de 3 CONTACTE: 977602622. enoturisme@viticoladenulles.com
Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.