Opinió

Fem política

Vivim en xoc polític. Des de fa més d’un any la soci­e­tat cata­lana viu en un estat de xoc que es mos­tra en la inca­pa­ci­tat de tro­bar una estratègia política clara o de man­te­nir les idees i els pro­jec­tes més enllà del curt ter­mini. La con­fusió i l’intent de sobre­viure sense saber on es va és pre­do­mi­nant. I les poques idees i pro­pos­tes que van sor­gint sem­blen que són més aviat el con­trari del que hau­ria de ser una solució favo­ra­ble als nos­tres interes­sos i anhels.

Per exem­ple, les dar­re­res set­ma­nes s’ha anat este­nent una brama res­pecte a l’apro­vació o no dels pres­su­pos­tos de l’Estat espa­nyol: “No podem renun­ciar a fer política.” En prin­cipi hi esta­ria d’acord, no s’ha de renun­ciar a fer política, però, com podem fer política amb els nos­tres car­ce­llers? De veri­tat algú es creu que el PSOE està fent alguna política dife­rent a la que feia el PP? Algú creu que Josep Bor­rell és millor que José Manuel García-Mar­ga­llo? Algú creu que els pre­sos seran alli­be­rats per aquest govern? Algú creu que es podrà imple­men­tar el dret d’auto­de­ter­mi­nació efec­tiu amb ells?

El més impor­tant, però, no és si vol­dran o ho faran, ja que tot això s’ha de supe­di­tar a la rea­li­tat: els dei­xa­rien fer-ho? S’ho podrien per­me­tre? El temps ens està indi­cant que la res­posta és no, i obser­vant l’auge de Vox res ens fa pen­sar que hagi de millo­rar. No podem jut­jar els altres actors polítics com si fóssim nosal­tres, ja que no ho són.

Hem de fer política? I tant, però fer política també és dir que no. Política? Sí, però sem­pre en la direcció ade­quada, en la direcció d’acon­se­guir la lli­ber­tat dels nos­tres que també ha de supo­sar la lli­ber­tat de tots, raó per la qual patei­xen l’exili i l’empre­so­na­ment. L’única política honesta i veri­ta­ble­ment via­ble per a la nació és acon­se­guir la inde­pendència, qual­se­vol altra estratègia que l’aban­doni o la dilati no només no serà una política en con­tra dels interes­sos de la nació, també ho serà en con­tra de la gent que s’ho ha dei­xat tot per acon­se­guir-la.

Que fer política no ens con­ver­teixi en traïdors.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor