Opinió

LA JUNTA DE LA CULATA

L’escàndol de la JEC ens torna a mostrar que la democràcia espanyola està avariada

“Làmina inde­for­ma­ble encar­re­gada de man­te­nir l’her­me­ti­ci­tat de la com­pressió en un motor. Per acon­se­guir una òptima estan­qui­tat entre els dos com­po­nents als quals es troba lli­gada, dis­posa d’una sèrie de cavi­tats per a la càmera de com­bustió que aju­den a pre­ve­nir fui­tes d’anti­con­ge­lant i lubri­cant dels seus cir­cuits de grei­xatge. La junta de la culata està sot­mesa a ele­va­des tem­pe­ra­tu­res i a altes pres­si­ons, per la qual cosa ha de ser prou resis­tent per supor­tar-les i alhora prou elàstica per cobrir les fis­su­res que que­din a les superfícies de suport de la culata i el bloc motor, espe­ci­al­ment en movi­ment.”

L’única habi­li­tat que tinc en el món de la mecànica és la capa­ci­tat de memo­rit­zar el número de l’assistència en car­re­tera de la meva asse­gu­rança per si mai tinc pana. Tan­ma­teix, l’escàndol de la Junta Elec­to­ral Cen­tral m’ha fet reve­nir al cap el record d’aquesta peça dels motors dels cot­xes que, quan la tec­no­lo­gia no era la que és avui, gene­ra­ven autèntics mal­de­caps a con­duc­tors i mecànics. Podreu dir que és una asso­ci­ació d’idees un pèl absurda, però si ate­nem a la defi­nició de la peça, que he tro­bat en un web espe­ci­a­lit­zat, ben bé podríem infe­rir que el pro­blema de la JEC en par­ti­cu­lar i de la justícia espa­nyola en gene­ral és que té ava­ri­ada la peça que impe­deix que els lubri­cants de la política i el poder no tin­guin fui­tes en un motor ins­ti­tu­ci­o­nal on la sepa­ració de poders està sot­mesa a ele­va­des tem­pe­ra­tu­res i altes pres­si­ons.

Tot i que ja hem per­dut la capa­ci­tat de sor­pren­dre’ns, afor­tu­na­da­ment, encara man­te­nim la d’indig­nar-nos amb aquesta mos­tra d’ignomínia pro­ta­go­nit­zada per l’asses­sor de Ciu­ta­dans Andrés Betan­cor, que actu­ava com a jutge i part en casos tan sen­si­bles com el dels euro­di­pu­tats Puig­de­mont, Comín i Pon­satí, o el del pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat que està a punt de ser des­tituït, al marge de la con­si­de­ració que es pugui tenir sobre la neces­si­tat del risc en què va incórrer, per una mani­o­bra més que bruta del par­tit més tòxic que ha gene­rat la democràcia fins que de l’ou de la serp que van pon­dre n’ha sor­tit Vox per cor­re­gir-lo i aug­men­tar-lo.

La democràcia espa­nyola neces­sita un mecànic perquè el motor del cotxe és evi­dent que fa temps que no car­bura bé, com a mínim res­pecte a Cata­lu­nya, tot i que diria que més enllà de Cata­lu­nya, també. Caldrà veure si la taula de nego­ci­ació és el taller de repa­ra­ci­ons on es tre­ba­lla per resol­dre l’ava­ria, o bé només un con­ces­si­o­nari on, en comp­tes d’arre­glar el cotxe, ens vol­dran ven­dre una moto.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor