El dossier

Elvira Godàs i Vila

Elvira Godàs i Vila (Lleida, 1917 - Barcelona, 2015) va ser una mestra que va exercir a les Borges Blanques i a Barcelona, a l’escola Nova Infància. Militant del POUM i del PSUC, al final de la guerra va passar a França i, després, a Mèxic, on va crear el col·legi Hans Christian Andersen. El 1972 va tornar a Catalunya i es va establir a Castelldefels, però tres anys després va retornar a Mèxic fins que el 1980 es va establir a Barcelona, on va treballar com a professora de música i català al col·legi Prim. El seu testimoni és breu però colpidor.
“Plovia a bots i barrals, nos estaven metrallant amb els avions fins a l’últim moment”

“Vam pas­sar pel Pertús tots junts en dos cot­xes. Quan vam arri­bar allà, doncs, impos­si­ble de pas­sar lo cotxe, ni podies tor­nar enrere ni podies anar enda­vant. Plo­via a bots i bar­rals, nos esta­ven metra­llant amb els avi­ons fins a l’últim moment. Va morir gent per les cune­tes, va ploure tres dies seguits, amb uns fan­gars tre­men­dos.”

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor