Experiències

Miró & Villagrasa

Més d’una dècada després que Anto­nio Miró es des­prengués de la majo­ria de les acci­ons de la seva marca, la firma que ara dis­se­nya Albert Villa­grasa (Bal­sa­reny, 1977) acaba d’acon­se­guir per segon cop el premi a la millor col·lecció de la pas­sa­rel·la 080. Mai resulta fàcil assu­mir la direcció cre­a­tiva d’una marca icònica i menys encara si ha estat el símbol de tota una època. En els anys vui­tanta i noranta no hi havia cap moder­net a Bar­ce­lona que no portés un Miró. Va ser nom impres­cin­di­ble de l’extinta pas­sa­rel·la Gaudí, i fins i tot va des­fi­lar en la set­mana de la moda mas­cu­lina de París amb altres cata­lans com Armand Basi. Quins temps!

Després d’una etapa de reor­ga­nit­zació cen­trada a impul­sar les mol­tes llicències de la casa, el juliol del 2016 la pro­pietària del 70% de les acci­ons, Andrea Arquero, va deci­dir tor­nar a la pas­sa­rel·la 080 que Miró havia dei­xat el 2008 perquè només impul­sava els valors emer­gents. Villa­grasa, un dis­se­nya­dor que havia tre­ba­llat set anys al cos­tat del fun­da­dor, va pre­sen­tar lla­vors peces que revi­vien la bona con­fecció de sas­tre­ria i cami­se­ria mini­ma­lista i medi­terrània de la firma, revi­ta­lit­zada amb molt color. No s’apar­tava dels orígens, com passa amb mai­sons com Balen­ci­aga: Demna Gva­sa­lia crea dis­senys tren­ca­dors i urbans que no tenen res a veure amb l’obra del mes­tre basc.

Però Villa­grasa també té clar que ha de rejo­ve­nir la marca per agra­dar als mil·len­nis­tes, i per això la seva pri­mera col·lecció pre­mi­ada a la 080 (gener del 2017), dedi­cada al món Amish, omplia els seus sobris i ele­gants ves­tits jaqueta mas­cu­lins de tat­xes i a les dones les ves­tia de negre però amb ago­sa­ra­des trans­parències. Jugava a l’androgínia però no per­dia de vista la femi­ni­tat. Més que Miró.

En la col·lecció que acaba de pre­sen­tar per a l’estiu que ve, ins­pi­rada en la llum i la lleu­ge­resa que trans­met la roba en els qua­dres de Soro­lla, omple de volants exqui­sits les seves cami­ses deses­truc­tu­ra­des i juga a moder­nit­zar les armi­lles. Una pro­posta comer­cial i cre­a­tiva amb què ha tor­nat a gua­nyar la par­tida.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor